Måndag och bitter

2010-09-20 @ 09:08:47

Hoppsan, det blev visst ingen bloggning igår. Hade fullt upp. Övningskörde i nästan två timmar med pappa igår. Det gick väl bra, förutom att han blir så jävla förbannad och sitter och skriker så det blir inte ens roligt att köra. Men körde motorväg igår för första gången iallafall. Det.. gick fort. haha. Är inte van vid attt köra så fort men det var roligt..

Hade även scouter igår. Hade egentligen inte orkat ha det men eftersom vi skulle få besök av våran ekonomiansvarig i kåren var vi tvugna att ha möte, plus då våran "ledare". Men jag förstår faktiskte inte varför han var där. För sent i våras mejlade han ut till alla ledare angående hur ledarbemanningen skulle se ut i höst. Då skrev han att han inte ville vara ledare för oss längre eftersom det kändes som om vi inte ville ha scouter alls och att många möten blivit inställda eftersom få har kunnat. Det kändes inte så kul att läsa det. För att se det från våran synvinkel så har vi visst haft möten, det är han som inte har varit med. Vi har börjat våra möten och sen har han inte dykt upp. Vi har ringt honom efter kanske en halvtimma och frågat varför han inte är där, och då svarade han flest av gångerna att han är bortrest. Kul, men han kunde ju ha berättat det tidigare liksom, om han nu vill vara våran ledare ..
Iallafall, väl på mötet ville dom ha reda på "Vad vi vill med våran scouting". Och ekonomiansvarige (låt oss kalla honom Kent) sa att om vi nu vill gå på scouterna så ska vi satsa helt, och känner vi att vi bara är halvt"hjärtade" på att gå på scouterna så ska vi strunta helt i det. När jag hörde det blev jag faktiskt riktigt förbannad. Vi har våra möten på söndagar, eftersom två av oss bor på internat och inte är hemma i veckorna, och när vi har det så kan man privat inte göra någonting på helgen, iallafall inte åka iväg. Och då sa "Kent" att om vi vill ha socuter så ska vi prioritera det. Men, jag förstår inte hur han tänker då. Vi har ju andra saker än bara scouting!
Jag är helt enkelt lite arg på honom.

Jag vill ha scouterna som vi hade det förra hösten, då vi själva satte oss och planerade vad vi ville göra och sen hade vi roligt. Nu kommer det bli så att vi planerar våran höst enligt hur "Kent" tycker och vill och så är vi tvingade att gå på exakt varje möte och inte ha tid med något annat. Plus att våra aktiviteter är planerade enligt vad han tycker.

Jag ser inte fram emot höstens scouting, faktiskt.

Hade varit roligare om vi fick planera saker som vi vill göra.


Kommentarer
Postat av: Malin

SV; Jo det är sant. Själv mår jag väll inte toppenbra. Mår lite illa. Inte bra.. :/

2010-09-20 @ 20:09:46
URL: http://bymalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0