Fotar du så fotar jag

2010-04-30 @ 16:23:10

 






Visst blir det skillnad när man redigerar bilder.
Hur tycker ni att den här blev?
(den översta är originalet om det inte syns..)

Bra/dåligt?
Fint/fult?

En fluga på trettio bilder

2010-04-29 @ 22:03:45

 

Tror ni att jag satt/låg länge på marken innan jag fick till den här bilden? Svar: JA
Tror ni att jag tog många bilder? Svar: JA

Jag låg på marken hur länge som helst (eller.. så länge som flugan satt kvar vill säga) och jag fotade som en galning.. Det blev seriöst ca trettio bilder, hahaa.
Lägger kanske upp fler flug-bilder senare. Det blev ju en hel del..


Look into it!

2010-04-28 @ 17:01:58
Tänka sig att man kan göra otroligt mycket en en crap-ig bild bara genom att redigera lite!
Kolla dom här två bilderna, och sen jämför med originalet. Det är en ganska stor skillnad måste jag säga =)


Klicka på bilden nedanför för att se originalet

Glass, glass, glass och åter glass!

2010-04-24 @ 20:40:32
Satt kvar i skolan i ungefär en halvtimma för att jag och min kompis skulle bli klara med vårat repotage om Glass i Ljudmedia-kursen. 

Lyssna vettja, jag har lagt upp den på youtube så det är bara att trycka på play här nedanför så kan du lyssna!




Draco is flying

2010-04-20 @ 20:00:15
Or is he really? Is Draco really a real person, or is he just a character in the books about the Boy Who Lived written by the genious J.K Rowling?

Okej.. Jag hade lite roligt bara. haha

Usch.. upptäckte nu att bilderna är helt oredigerade.. Aja, detta är dom naturliga bilderna, enjoooy it! =)


Flowers

2010-04-12 @ 17:23:45
Blommor är fina.
Jag vet, dom här bilderna blev ganska över-redigerade.. Iallafall mitten-bilden. Ni ska bara se
hur den ser ut oredigerad. Helt färglös! xD



'



Äggäggäggäggäggägg

2010-04-11 @ 12:12:03
Ser ni skillnad på vilken bild som är redigerad och icke-redigerad?
Jag tror det.. det är ganska tydligt xD

Jag har "kopplat" min blogg och Facebook, så varje gång jag uppdaterar så syns det där. Men det jobbiga är att det är alltid samma bild som syns på Facebook, och det är liksom, "huvudet" på bloggen.. Jag skulle vilja ha den bilden jag har lagt upp.. Men om jag vill kunna välja så måste jag ju lägga in länken själv varenda gång. Och det orkar jag sannerligen inte. haha




Titel-torka

2010-04-11 @ 00:39:48

Men varför blir bilderna så små.. =(

 

 

 

 


Jag ser hur ljusen brinner ut

2010-04-09 @ 22:46:33

Jag ser hur ljusen brinner ut;
Jag ser hur varje liv tar slut
De strålande bloss
Som lyste för oss
Tar slut
De brinner alla ut


Vart leder skylten egentligen..?

2010-04-09 @ 16:55:46

Älskar den här skylten.. Visst står det em sak på den, men sen är det ganska många som har lagt till

några ord och illustationer att den blir som ny, Hallelujah! (eller..?)

 

Visst, klotter är kanske fult när man ser det på bilar, tåg, parkbänkar och andra offentliga ställen. Men

jag tycket faktiskt att det på ett sätt kan vara snyggt också, och roligt!

Jag kan bevisa detta, jag lovar.

Ska in till stan på måndag så jag kan lika gärna ta med kameran då och plåta lite, men tills dess:

Freedagsmyyyyyyyyys


Blomma. Blommare. Blommade. Blommad.

2010-04-07 @ 22:35:41

 

Haha jag gillar mina egna påhittade böjningar på ordet blomma. *skrattar*

Vet att jag har lagt upp den här bilden på min gamla blogg, men jag gillar den, så jag kan ju lika gärna lägga upp den här också, riiight  ;-). Jag gillar färgerna i den... Den härliga nyansen på rosen. Aah, det är kärlek minsann!

 

Aja, nu ska jag sova. Det är ju ändå skola imorgon och jag är redan trött som ett berg. (nivet.. berg kan ju inte sova.. hahahah) (jag vet även att när jag är trött så får jag Danmarks sämsta (bästa) humor.)

 

Goder Natter!

 


Follow me!

2010-04-06 @ 22:25:48
<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1497209/jag-fotar?claim=xmrtq2b4hsy">Följ min blogg med bloglovin</a>

Piss of you're stupid motha' fucka'

2010-04-06 @ 22:06:37

Jo, man kan faktiskt läsa av en kräfta på kroppsspråket... Hihi


Sommar? Nej, snö..

2010-04-06 @ 00:00:45

Varför skulle det snöa nu igen..

Vi hade ju vår!

Ge mig sommar, nu!

 


Och så var påsken förbi i år igen..

2010-04-04 @ 18:39:23
...och vi firade den som vanligt tillsammans med kusinerna ute hos mormor i Waxholm. Måla/färga/rita ägg, äta godis, äta god mat, busa, umgås och ha riktigt trevligt!

Har inte fört över några bilder från igår på datan än, det är ioförsig bara 21 stycken, men iallafall, här är en bild från förra årets påsk!


RSS 2.0