Boom Bom Krash!

2010-10-22 @ 14:34:03
Eller kanske inte bom bom.. Men krash iallafall.

Min dator krashade igår.

Jag kan inte göra nånting, allt är borta och på måndag kommer dom till skolan och ska ta min hårddisk och byta den plus byta ljudkortet..

Min dator har under veckan stängt av sig några gånger, utan anledning. Sen när jag startat den och loggat in på min inloggning så kom det upp en ruta där det stod att datorn stängde av sig helt utan anledning och att jag kunde söka efter en lösning online. Men jag, mitt nötskal gjorde inte det och kryssade bara rutan. Sen igår när jag var hemma och satt vid datan så lät den lite konstigt och så stängde den av sig.. Då blev jag riktigt rädd. Så jag tog fram min externa hårddisk, startade datorn (som lyckligtvis fungerade då) och började föra filer från min dator till hårddisken. Saker som jag absolut inte vill bli av med och aldrig skulle kunna få tillbaka - som t.ex. bilder och dokiment. Dokumenten fick jag över, men när jag förde över bilderna och hade ca 20 sekunder kvar - då blev skärmen helt blå, den stängde av sig och försvann för all framtid. När jag startade datorn igen så blev skärmen helt svart, det kom upp text som sa att "Operate System Not Found". Det var då jag insåg att min dator var borta.

Ringde Dells kundservice - de sa till oss när vi fick datorerna att om vi fick problem med dom så skulle vi själva ta tag i problemet och i första hand gå till någon av it-killarna på skolan och i värsta fall ringa Dells kundservice som skulle vara kontaktbaa dygnet runt. Det jobbiga var att när jag väl ringde igår vid 16:00, så sa den inspelade rösten att hjälpen bara var på engelska och om man inte ville ha hjälp på engelska så skulle man ringa på vanliga arbetstider man hade i sitt land. Då blev jag riktigt sur. Dom sa ju att de skulle ha dygnet-runt-service och då förväntar jag mig inte att det ska vara på engelska efter klockan 16! Okej om de hade varit på engelska efter 21 eller liknande..


Så idag på mattelektionen gick jag och min kompis ner till en av it-killarna, och han sa att jag skulle ringa Dell igen och fick numret av honom. När jag ringde denna gång gick det utmärkt tack och lov. Killen på Dell sa att jag skulle starta datorn på ett visst sätt, och sen att datorn skulle söka efter Memory System. Detta tog ungefär en timma och efter lite mer händelser så ringde jag Dell igen. När jag startade datorn denna gång så skulle jag trycka på F2 under tiden den startade, då kom det upp nån slags "meny" för datorn. Och i den där menyn så stod det på nåt sätt att datorn var borta. Det stod None på flera av punkterna.
Så då sa killen på Dell att det inte fanns något jag kunde göra, och att de skulle skicka någon på måndag som skulle byta hårddisk.

Summa sumaron - det här veckoslutet var inte precis det bästa om jag säger så.



Så jag kommer nog inte ha så stor tillgång till bloggen under helgen - om jag inte sätter mig vid min gamla dator vill säga.



Kommentarer
Postat av: Lina [FOTOBLOGG]

Sv: ååh tack ska du ha ;D

2010-10-25 @ 16:28:47
URL: http://linanylander.blogg.se/
Postat av: Emmy & Sofia [F O T O]

SV: okej, synd. men flera chanser kommer ju =) hur mår du?

2010-10-25 @ 20:00:13
URL: http://canoncollection.blogg.se/
Postat av: ☆Bianca-chan☆

Yo~ ^^

Var gärna med i min tävling där du kan vinna två stycken snygga silver ringar! http://biancaselin.blogg.se/2010/october/tavling-vinn-2-snygga-silver-ringar.html#comment

Jag hoppas du vill vara med ^^

2010-10-28 @ 17:32:55
URL: http://biancaselin.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fin header :D

2010-10-28 @ 18:33:46
URL: http://wallinphoto.blogg.se/
Postat av: JULIA [ Photo ]

Va gärna med i min fototävling jag har på bloggen. Temat är Höst så skicka in din bästa höst bild till min hotmail som ni ser på bloggen. Mer Info om tävlingen står på min blogg. Massor av kramar Julia :)

2010-10-29 @ 19:18:32
URL: http://photojulia.webblogg.se/
Postat av: Moa

Nu har jag lagt upp låten nothing compares to you på min blogg. Tycker den är så vacker, vad tycker du? :)

2010-11-01 @ 10:32:38
URL: http://livetommoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0