Hurra!

2010-11-02 @ 18:49:58

Efter en mycket lång 24-timmars-vecka har Dell äntligen tagit tummen ur röven och fixat min dator!

Dell går ut med att man kan ringa servicen 24h om dygnet och sedan få service inom 24 timmar.

Datorn krashade torsdagen den 21:e oktober
Jag ringde samma eftermiddag, klockan 16:10 (ca). Fick då höra av en engelsk telefonröst att servicen bara var tillgänglig på engelska och om jag ville ha hjälp på mitt eget språk så skulle jag ringa på vanlig arbetstid i mitt hemland. En vanlig arbetsdag går mellan 8 och 17 i Sverige.
Ringde igen på fredagen den 22:e oktober. Ringde då återigen kundservicen och fick jättebra hjälp och instruktioner hur jag skulle söka på datorn efter hårddisken. Killen på Dells kundservice sa då att dom skulle skicka en tekniner som kom och bytte hårddisk på måndag den 25 oktober. Just då kände jag mig jättenöjd med servicen jag hade fått.
Måndagen den 25 oktober ringer det en tjej från Tyskland och säger att det inte skulle skickas någon tekniker just den dagen, men inom de närmaste dagarna. Jag frågade om det åtminstonde skulle vara inom den veckan, men hon kunde inte lova något. Jag börjar bli smått irriterad..
Onsdagen den 27 oktober ringde jag återigen upp Dell för att fråga vad i helskotta dom höll på med och när jag skulle få min dator lagad. Killen på servicen sa då att det var en leverans som inte hade kommit med den del som jag skulle få utbytt. Den skulle ha kommit i måndags sen 25:e men blev försenad till denna dag, onsdag den 27:e. Och de skulle försöka skicka en tekniker som skulle komma just denna dag, och han skulle ringa innan. Och ringde/kom det ingen så skulle jag ringa igen på fredag. Jag börjar bli riktig irriterad.
Fredag den 29 oktober går jag till en av skolans IT-ansvariga och berättar hur dåligt det har gått med Dell och deras service. Han ringer då upp dom och pratar med dom hur dåligt han tycker att det här är. Dom bryter mot kontraktet som skolan har med Dell. Killen på Dell lovar att någon ska ringa upp mig idag och sedan säga när dom ska skicka en tekniker. IT-killen på skolan får ringa ytterligare tre gånger innan de ringer mig. Ska han verkligen behöva ringa så många gånger? Senare på eftermiddagen ringer det en kille som säger att dom kan komma på måndag och att teknikern ska ringa mellan 8 och 10 samma morgon för att berätta när han kommer.
Måndag den 1 November. Ingen ringer på morgonen. Jag ringer upp Dell vid 11 mitt på dan. Nu är jag riktigt arg och är faktiskt en aning otrevlig mot killen på servicen. Man kan ju undra hur olika våra klockor går när de säger att service inom 24 timmar blir över 270 timmar hos Dell. Killen säger då att leveransen med den här delen som jag skulle ha hade kommit kvällen innan, söndag den 31 oktober. Frågan är bara vilken leverans det var som kom onsdagen den 27 oktober. Han säger även att teknikern ska ringa ca en timma innan han kommer, jag säger att dom senaste tre killarna på deras kundservice har sagt att teknikern ska ringa mellan 8 och 10 samma dag de ska komma, och killen är så jävla dum nog att säga att han inte kan ansvara för vad hans kollegor säger. Jag blev så himla arg, har inte alla på Dells service samma bas?? Min 5-åriga kusin kan ju komma på bättre ursäkter! Jag la på luren. Sedan tog pappa över. Efter ytterligare 5 samtal till Dell, ett samtal från Dell och en samtal från Tyskland fixade pappa det så att det skulle skickas en tekniker till oss tisdagen den 2:a November, alltså idag.
Tisdag den 2 November. När jag vaknar vid nio berättar pappa att teknikern ringt och sagt att han ska komma mellan 10 och 13 samma dag. Jag känner lite, lite hopp om en ljus framtid. Teknikern kommer vid halv tolv och lagar min dator.

DET TOG DELL 13 DAGAR INNAN JAG FICK MIN DATOR LAGAD, DET ÄR ÖVER 270 TIMMAR!
Ska det verkligen ta så här jäkla lång tid att få sin dator lagad?
Visst, okej att de inte har saker i lager, men ring och säg det då!


Det jag har lärt mig nu när min dator har gått sönder är:
-
Dells service-nummer utantill
- Dells klocka går fantastiskt konstigt.
- Jag har lärt mig mitt Service-tag-nummer utantill efter att ha upprepat det så många gånger.
- Jag vet hur man söker igenom datorn efter hårddisken och hur man hittar om det finns något på den.
- Om du får ett samtal som börjar med 0049, då är det från Tyskland.
- Majoriteten av de som jobbar på Dells kundservice är killar.


Låt inte era datorer gå sönder - iallafal inte om ni har en Dell. Ni kommer inte få den lagad.


Kommentarer
Postat av: malin [fotoblogg]

nu har du blivit länkad i min blogg, som tack för att du röstade på mig i fototävlingen hos photolens för två veckor sen (som jag faktiskt vann också!) :D

här hittar du inlägget : http://mkarlstrom.blogg.se/2010/november/tack-till-alla-som-rosta-pa-mig.html#comment

2010-11-03 @ 12:18:52
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

Görs ?

2010-11-03 @ 15:54:51
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

SV; Svarar på kommentarer !



Haft en bra dag ?

2010-11-03 @ 18:51:41
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

SV; Har också haft en bra dag :-)

2010-11-03 @ 20:46:24
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: l

håller med dig, han är sjukt bra! :)

2010-11-03 @ 21:05:18
URL: http://llalabeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0