Min kamerautrustning

2010-02-06 @ 22:22:10

När jag fyllde 15 år så fick jag en systemkamera i födelsedagspresent. En Nikon D60. Jag älskar den, det är länge sedan nu jag fotade med en "vanlig" digitalkamera..

Den är väldigt lätt att lära sig, man kan ta riktigt bra bilder på både Auto-inställning och på Manuell.
Men det är såklart roligare på Manuell.. Bländare. Slutartid. Fokus. ISO. Jag ryser bara vid orden, så underbart roligt!


Jag har alltså:
Nikon D60 kamerahus
Kitobjektivet Nikkor 18-55mm
Uv-filter 52mm




På inköpslistan ligger även ett teleobjektiv med macro, en reflexskärm och ett stativ. När ekonomin tillåter.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Ska jag börja följa den här bloggen istället nu?

2010-02-07 @ 17:23:56
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: Biz

Haha det första jag tänkte på var att i skåne säger man "fota" till att sparka någon :P Bra bild i inlägget ovan, jag kunde inte kommentera den.

2010-02-08 @ 15:00:08
URL: http://pinkbiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0