"Simmar du?"

2010-12-01 @ 22:04:44
Har inte så mycket att skriva om.

Finns inte så mycket att skriva om heller.

Imorgon bitti, innan gryningen.., lämnar Ellinor mig för att åka ner till de djupaste skogarna vi har i Sverige, Småland. Rättare sagt Kalmar. Världens ände? Ja, jag tror det.


Hade för övrigt dubbellektion i Rörlig Bild A idag och jag och Ellinor blev klara med våran korta reklamfilm om miljön, eller, vi har riktat in oss på Koldioxid och den mängden vi släpper ut påverkar den globala uppvärmningen.

Och, btw så har Ellinor fixat The Sims 3 till sin dator (vilket är ganska svårt eftersom våra datorer inte har någon cd-läsare)!! Och hon har lovat att vi ska kirra det till min dator också i början av nästa vecka!
HURRA!
Har spelat The Sims 2 nu den senaste veckan och den dessförinnan och jag är verkligen fast! Spelar hela tiden!
Det enda som jag tycker är lite jobbigt är när simmarna blir gamlingar. Då finns det absolut ingenting att göra med dom! De bara går omkring. En lösning vore ju att fylla på deras färdigheter (Matlagning, Teknik, Karisma, Fysik, Logik, Kreativitet och Städning) men är det en sim jag själv "fött upp" så är alla dens färdigheter fulla, så det finns absolut ingenting att göra.. Så, min lösning på problemet brukar vara att de får måla tavlor eller skriva romaner. Eller om man har The Sims 2 Fritid som jag har då kan man dreja krukor och liknande, sy gardiner och kläder plus andra saker och så kan man mecka med bilar.
Den lättaste lösningen är brutalt nog att döda dessa gamla. Och det gör man ju att genom 1) Låta en oteknisk sim få laga något trasigt tills den får en stöt och dör.  2) Låter en trött sim bada i poolen och sedan radera poolstegen.   3) Låta en sim brinna upp
Vet inte om det finns flera sätt att döda en sim på? Säg gärna till!
Men det enda är att det är så jobbigt att väl döda en sim, mina gubbar och gummor är aldrig otekniska nog att få en stöt, och jag har aldrig pooler så då måste jag först bygga en för att döda dom.. Och att elda upp en sim har jag nog aldrig lyckats med på The Sims 2. Min syster har däremot lyckats med det men jag kommer inte ihåg hur hon gjorde.

MenMen, The Sims är i slutändan ett fantastiskt spel och det finns nog inget som kan ändra på det!

Mer Sims till folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0