Funderar på ett nytt objektiv..

2010-12-27 @ 15:07:34
Haha hej bloggtorka?
Nu såhär efter julens inkomster (pengar) kliar det i mina fingrar. Jag vill köpa ett nytt objektiv!

Var förut inne på att köpa ett Tamron tele med macro men pappa tyckte att jag skulle köpa ett som "bara" var ett teleobjektiv.
Så sitter nu och tittar på


1. Nikon Nikkor AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED
och
2. Nikon Nikkor AF-S DX 55-300/4,5-5,6 G ED VR
och 
3. Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR


det är lite jobbigt... 1. har fått mycket bra betyg men många säger också att det är tugnt och skulle behöva ett stativfäste, då kanske det är för tugnt och klumpigt för mig som vill kunna ha med mig det ofta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0