Drar till landet..

2010-07-12 @ 08:33:59
...ett par dagar. Har egentligen ingen lust alls att åka dit.. Det kommer vara lök-varmt, badställen finns minst 13 km därifrån, typ inga grannar OCH inget internet.. Visst, jag har hittils klarat mig tre veckor (plus några timmar) sammanlagt utan internet den här sommaren och det har funkat bra. Men.. nu är jag igång igen, ni vet.. både med bloggen och så har jag börjat spela Farmville igen.. Då är det en stor fördel att ha internet, hahaaaa.

Så här ser det ut på vårat land. Det är en gammal bondgård och själva stugan som ni ser nedan på den första bilden är nedflyttad från norröver till den plats där den står idag någongång i början på 30-talet.
Så här är alltså min farfar uppvuxen! =)


 

 

Till vänster själva ladugården där de två kossorna stod, några grisar och ett gäng höns. Kanske även någon enstaka häst. På "övervåningen" förvarades höet. Nuförtiden är nedervåningen "inredd" med en snickarbänk med tillhörande verktyg och plats för ca åtta gamla ädla (och rostiga) cyklar. Övervåningen har mamma och pappa renoverat och gjort om himla fint så att det går att sova där. Dom har dragit in el och isolerat. Ska ta en bild nu när jag åker upp så att ni får se, det är himla fint och väldigt fint inrett!

 

Så.. kommer hem om några dagar.

Haré bra därute!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mandie

Sv: vad kul att höra :D

2010-07-12 @ 11:49:29
URL: http://amandaforzlow.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

sv: Hehe tack så mkt :D



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2010-07-12 @ 12:05:06
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Biz

Åh, så där vill jag bo någon dag :) Vilket härligt litet hus!

2010-07-14 @ 20:51:39
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: FOTOGRAF Anton

tack ska du ha! Kul att du gillade mitt tips :)

2010-07-15 @ 11:32:48
URL: http://fotografanton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0